f

Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.

Napoje Ekipy – hit czy kit?

Ekipa Friza konsekwentnie buduje swoje imperium. Po lodach i artyku艂ach szkolnych najpopularniejsi polscy youtuberzy wypu艣cili na rynek napoje gazowane, o kt贸rych momentalnie zrobi艂o si臋 bardzo g艂o艣no. S臋k w tym, 偶e nowa inicjatywa Ekipy jest r贸wnie cz臋sto chwalona przez fan贸w, jak i ostro krytykowana przez ekspert贸w w dziedzinie 偶ywienia.

Ekipa to siano kosi i budzi kontrowersje

Ekipie Friza bez w膮tpienia przy艣wieca jasny cel – p贸ki jest na fali chce monetyzowa膰 swoj膮 internetow膮 dzia艂alno艣膰 na wszelkie mo偶liwe sposoby. Zwr贸cenie si臋 w stron臋 fan贸w i聽鈥瀢yci膮gnie鈥 od nich pieni臋dzy to najprostsza, a przy tym najskuteczniejsza 艣cie偶ka prowadz膮ca do realizacji tych plan贸w. Ekipa w swoim portfolio ma ju偶 lody, teczki i zeszyty, wydan膮 p艂yt臋, ubrania i聽naj艣wie偶szy produkt, czyli napoje. Trzeba przyzna膰, 偶e jest to bogaty katalog, kt贸ry tu i teraz przynosi poka藕ne zyski. Jak b臋dzie w przysz艂o艣ci – czas poka偶e, wszak internetowa s艂awa bywa聽ulotna. Niemniej, z biznesowego punktu widzenia Ekip臋 nale偶y pochwali膰 – swoje 5 minut wykorzystuje doskonale.聽

Ale biznes to tylko jedna stron medalu. Chocia偶 鈥濫kipa to siano kosi鈥, a hajs na koncie na pewno si臋 zgadza, to nie da si臋 przej艣膰 oboj臋tnie wobec zaniedba艅 etycznych, kt贸rych regularnie dopuszcza si臋 internetowy kolektyw. Tylko w ci膮gu ostatnich tygodni Ekipie zarzucono:聽

  • splagiatowanie jednego z utwor贸w, kt贸ry znalaz艂 si臋 si臋 na p艂ycie 鈥濻ezon 3鈥,
  • oszukanie fan贸w poprzez do艂膮czenie do wydania specjalnego ww. p艂yty (cena: 420 z艂)聽 gad偶et贸w kupionych na chi艅skich portalach aukcyjnych,聽
  • splagiatowanie wzoru koszulek od szwajcarskiej marki Vetements,聽
  • bezprawne wykorzystywania logo przez Wersow (cz艂onkini Ekipy).聽

Wraz z premier膮 napoj贸w Ekipy lista wyd艂u偶y艂a si臋 o kolejne zastrze偶enie – dramatyczny sk艂ad produktu oraz stosunek jako艣膰-cena. Kr贸tko m贸wi膮c, napoje o smaku cytrynowym i聽truskawkowym, kt贸re Friz i jego kompanii wypu艣cili na rynek we wsp贸艂pracy z firm膮 Koral, to聽mieszania wody gazowanej z cukrem, barwnikami i regulatorami. Kontrowersyjna pozycja wyczerpuje definicj臋 鈥炁沵ieciowego jedzenia鈥 a dla organizmu dzieciak贸w (kt贸re w g艂贸wnej mierze tworz膮 grono fan贸w Ekipy) mo偶e by膰 po prostu niezdrowa.

Napoje Ekipy jak lody - maj膮 by膰 sukcesem

Z mocnych zarzut贸w dotycz膮cych napoj贸w Ekipa nic sobie nie robi. Trudno si臋 temu dziwi膰, w聽ko艅cu przy wcze艣niejszych aferach by艂o tak samo, a cz艂onkowie kolektywu za ka偶dym razem odnosili si臋 do nich w bezrefleksyjny i agresywny spos贸b. Za艂o偶enie jest wi臋c proste – napoje Ekipy maj膮 odnie艣膰 sukces na miar臋 lod贸w Ekipy i przynie艣膰 wielk膮 kas臋 oboj臋tnie jakim kosztem. Z聽jednej strony, trudno mie膰 o to do Ekipy pretensje – w ten spos贸b, oferuj膮c niezdrowe jedzenie i聽napoje, zarabiaj膮 najwi臋ksze koncerny na 艣wiecie. Z drugiej – czy od kogo艣, kto ma tak wielkie prze艂o偶enie na m艂odzie偶 i ogromne mo偶liwo艣ci w kwestii budowania odpowiedzialno艣ci oraz聽zdrowych nawyk贸w, nie powinni艣my oczekiwa膰 czego艣 wi臋cej?聽

Na start napoje Ekipy mo偶na kupi膰 w sklepach sieci Dino i 呕abka. Ich cena wynosi 4,49 z艂 w Dino i聽4 z艂 w 呕abce (przy zakupie 2 sztuk) za puszk臋 o pojemno艣ci 250 ml. Z prostego r贸wnania wynika, 偶e litr kontrowersyjnego napoju Ekipy kosztuje niemal 20 z艂. Du偶o? Nawet bardzo, ale Ekipie w艂a艣nie o to chodzi.聽

Napisz komentarz

You don't have permission to register